FAQ
Hierbij leest u de meest gestelde vragen die wij krijgen en de antwoorden erop. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via 050-5016842 of per mail klantencontact@liewesroden.nl
Wanneer is Liewes Roden geen Opel dealer meer?
Het officiële Opel dealer contract is gestopt per 1 november 2022. U kunt echter gewoon bij ons in onderhoud blijven met uw Opel en ook leveren wij nog steeds jong gebruikte / nieuwe Opel modellen.
Hoe zit het met de Opel Pechhulp (wegenwachtservice). Blijft dat?
Ja, we blijven deze pechhulp service voor alle merken aanbieden. Dit is vanaf 1 november 2021 de Liewes Mobiliteitspas. Deze 24/7 hulpdienst is geldig in je woonplaats, heel Nederland en Europa als je auto niet meer rijdbaar is. De kosten hiervan zijn €45,- incl. BTW per jaar.
Kan ik bij jullie nog een nieuwe Opel kopen en laten onderhouden?
We blijven ook na 1 november 2022 nieuwe of jong gebruikte Opels verkopen en onderhouden.
Vanaf nu is ons aanbod echter een stuk breder want we kunnen ook jonge gebruikte auto’s van andere merken leveren en onderhouden.
Ik heb een (private) leaseauto. Kan die ook bij Liewes Roden in onderhoud?
Liewes Roden onderhoudt ook leaseauto’s. Wij nemen graag het onderhoud van jouw leaseauto over. Let op, je hebt wel toestemming nodig van de leasemaatschappij.
Mijn Opel heeft nog fabrieksgarantie? Kan ik dan bij jullie terecht?
Indien wij uw Opel hebben geleverd en onderhouden kunt u voor deze fabrieksgarantie bij ons terecht. Wij zullen dit dan in samenwerking met een Opel dealer voor u regelen/aanvragen.
Wat is Bosch Car Service?
Bosch Car Service is een netwerk van onafhankelijke garages voor APK, onderhoud en reparaties van alle merken en modellen. Door hoge kwaliteitseisen, ervaring en actuele technische kennis weten onze monteurs precies hoe ze een reparatie of onderhoudsbeurt voor uw auto moeten uitvoeren.
Waarom heeft Liewes Roden autobedrijf H. van Bergen overgenomen?
Stellantis – de moedermaatschappij van onder meer Opel – gaat een andere koers varen. Vanaf medio 2023 wordt bijvoorbeeld het landelijk dealernetwerk helemaal veranderd. Deze veranderingen zijn voor ons de aanleiding om een andere weg in te slaan. Wij willen namelijk ook in de toekomst onze huidige en nieuwe klanten goed van dienst zijn op een manier die past bij de toekomst en bij ons bedrijf.
Wat verandert er bij Liewes Roden door de overname van autobedrijf H. van Bergen?
Vanaf 1 november 2021 is Liewes Roden een Bosch Car Service Autobedrijf. Je kunt voortaan bij ons terecht voor het onderhoud en reparatie van alle merken auto’s. Daarnaast verkopen we ook jonge gebruikte occasions van populaire merken met het CarSelexy-label.
Hoe maak ik een werkplaatsafspraak?
Een werkplaatsafspraak kan je gemakkelijk online plannen of telefonisch via 050-5016842.
Hoe zit het met zoekopdrachten naar een bepaald merk en type auto? Doen jullie dat ook?
Net als we altijd al deden, gaan we graag voor je op zoek naar een bepaald merk en type auto. Wij hebben zelf een ruime/ wisselende voorraad staan en ook kan je onze import voorraad online bekijken.
Je bent van harte welkom aan de Ceintuurbaan Noord 133 om samen met ons je wensen op een rij te zetten.
Wat is het Liewes Service Plan?
Met je het Liewes Servcie Plan betaal je maandelijks een vast bedrag voor het onderhoud aan je auto. Benieuwd wat je voor je auto betaald? Kijk hier of bezoek ons bedrijf.
Ik wil graag een auto komen bekijken. Welke mogelijkheden zijn er hiervoor?
Je bent van harte welkom aan de Ceintuurbaan Noord 133 in Roden. Je kan altijd langskomen, maar wij adviseren wel om een afspraak te maken. Dit kan gemakkelijk via deze site, maar je kan ook bellen naar 050-5016842.
Hoe werkt het online bestellen van een auto bij ons?
Het aanschaffen van een occasion begint natuurlijk met het uitzoeken van een auto die bij jou past. Online kun je de voorraad van Liewes Roden bekijken, uiteraard ben je ook altijd van harte welkom bij ons aan de Ceintuurbaan Noord 133 in Roden. De ideale occasion gevonden? In slechts 4 stappen bestel je deze auto online:
Stap 1: Vul je persoonsgegevens in en controleer of alle gegevens in orde zijn.
Vul daarna de gegevens in van wie de auto op zijn naam krijgt. Hiermee kunnen wij dit regelen.
Stap 2: Vul de gegevens in van de auto die je eventueel wilt inruilen. Wij sturen je daarna een email met de waarde en dit wordt verrekend met het te betalen bedrag. Kies daarna of je de auto bij ons komt ophalen, of dat je de auto gratis bij je thuis wil laten bezorgen en vul de gewenste afleveringsdatum en tijd in.
Stap 3: Controleer alle gegevens en klik op Betalen
Stap 4: Je betaalt het aankoopbedrag met iDEAL aan GoCredible. GoCredible bewaart jouw geld op de afgeschermde bankrekening van Stichting Derdengelden GoCredible. Er wordt pas uitbetaald aan de
ons als jij je aankoop bij aflevering accepteert. Gaat de aankoop niet door, dan draaien we de betaling terug en ontvang je jouw geld weer.
Ik wil mijn gegevens graag aanpassen. Hoe doe ik dat?
Dit kan je gemakkelijk doen via de klantenpagina of een mail sturen naar klantencontact@liewesroden.nl
Hebben jullie ook een vervangende auto als mijn auto bij jullie in de werkplaats staat voor onderhoud of reparatie?
Wij hebben natuurlijk een vervangende auto voor je beschikbaar. De kosten hiervan zijn €10 per dag (incl. BTW en brandstof) en 100 km vrij. We kunnen de auto trouwens ook halen en brengen i.c.m met ons service plan. Woon je dichtbij? Dan leen je toch gewoon een van onze fietsen?
Ik heb een autorijschool. Hebben jullie ook een leenauto met dubbele bediening?
Liewes Roden heeft de vervangende auto met dubbele bediening van Autobedrijf H. van Bergen overgenomen. Deze is dus beschikbaar.
Ik heb een andere vraag.
Stel hem hier: